ZŠ a MŠ Poříčany
ZŠ T.G.M. a MŠ Poříčany

B

Měsíčci

 

Učitelky:

Jiřina Poulová

Věra Trnková

AP: Michaela Pospíšilová

 

Konzultační hodiny: dle předchozí domluvy

 

Tel. kontakt: 608 531 403

E-mail: jirina.poulova@zsporicany.cz

              vera.trnkova@zsporicany.cz


AKTUALITY:

Veškeré aktuální informace v aplikaci Twigsee.

 

REŽIM DNE v našem oddělení:

6:15

6:15 – 8:20

otevření zařízení

převlékání, přezouvání, předávání dětí učitelkám, ranní úkol (vztahuje se k probíranému tématu, vytváří příležitost pro spolupráci dítěte s rodičem), volné hry, individuální práce s dětmi, předškolní příprava

PŘEDŠKOLNÍ DĚTI PŘÍCHOD DO MŠ: do 8 hod.

8:30

uzamčení budovy

8:30  – 9:00

pohybová/hudební/dramatická chvilka/činnosti dle zájmu dětí

hygiena, dopolední svačina

9:00 - 9:30

ranní kruh (příležitost k budování společenství - vzájemné pozdravení, sdílení zážitků, kalendář)

individuální práce s dětmi, předškolní příprava, pokračování v započatých činnostech

příprava na pobyt venku

9:30 - 11:30

pobyt venku: školní zahrada, vycházky (po okolí, obci, do lesa)

11:30 - 12:00hygiena, oběd
12:00 - 12:30rozchody dětí domů, příprava na odpočinek, předškolní příprava
12:30 – 14:30odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové aktivity: relaxace, předčítání, poslech audio pohádek, relaxační hudba, prohlížení knih a časopisů, další činnosti připravené učitelkou, předškolní příprava, vstávání, stlaní postýlek, hygiena, oblékání

14:30 - 15:00

odpolední svačina

15:00 - 16:45

odpolední zájmové činnosti, volné hry, pobyt na zahradě, rozchody dětí domů

od 15:30

scházení dětí na oddělení A, B, nebo C

16:45

konec provozu, UZAMYKÁNÍ BUDOV MŠ 

 

 

 

•      ČASOVÉ ÚDAJE JSOU POUZE ORIENTAČNÍ, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí, jejich potřebám a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly, dostatečný pobyt venku.

•      režim dne může být upraven pro každou třídu dětí zvlášť, podle programu a aktuálních potřeb dětí

 

Obsah činností v průběhu dne:

  • ranní úkol
  • volné hry a činnosti dle zájmu a potřeb dětí
  • ranní kruh
  • motivované činnosti a hry na různé náměty, nahodilé i připravené
  • tvořivé činnosti s různým pracovním a výtvarným materiálem
  • hudební chvilky, tělovýchovné chvilky
  • výpravy do lesa (delší procházky)
  • zábavná cvičení intelektu, hádanky, grafomotorická cvičení
  • jazyková cvičení, výslovnost, vyjadřování
  • pozorování a ochrana přírody
  • divadelní představení
  • práce s knihou a časopisy
  • individuální činnosti s dětmi /odstraňování nedostatků, podporování a rozvoj nadání, aktivní příprava na bezproblémový vstup do ZŠ/
  • návštěvy v 1. třídě ZŠ + společné akce se ZŠ
  • spolupráce se školním metodikem a preventistou
  • seznamování s hygienickými, společenskými, kulturními návyky a chováním
  • seznamování s drobnými pracovními návyky
  • zapojování do tradičních sezónních akcí a činností                         
  • klidové aktivity na lůžku